דילוג לתוכן העיקרי

מנהג נשות תימן בטהרה

שאלה

1)    האם נוהגות הנשים להניח מוך דחוק לכתחילה?
2)    כמה בדיקות עושות הנשים בז' נקיים? (לכתחילה, בדיעבד, בשעת הדחק גדולה)
3)    האם הבדיקות הן פנימיות או בקינוח לבד? 
4)    מי שלא נוהגת כרמב"ם, האם נוהגת כש"ע? 

5)    האם קינוח מספיק לבדיקות ז"נ, או שבדיקה חייבת להיות פנימית?
6)    האם יכולה האישה להפסיק בטהרה גם ע"י קינוח בלבד, או שצריכה בדיקת חו"ס?
7)    האם נשות תימן מפסיקות בטהרה ביום החמישי כבר, או כפי שהבא"ח מזכיר ברב פעלים, שלא היו פוסקות בטהרה עד ליום השישי או השביעי לראייתן? 
8)    אם הפסיקה בטהרה אך בדקה פעם אחת בלבד, או בראשון או בשביעי – האם יש לה חזקת טהרה ויכולה לטבול לכתחילה? או שמא רק בשעת הדחק?

9) אם הפסיקה בטהרה אך בדקה פעם אחת בלבד, או בראשון או בשביעי – האם יש לה חזקת טהרה ויכולה לטבול לכתחילה? או שמא רק בשעת הדחק או שעת הדחק גדולה?

תשובה

1 בימינו - כן.
2 לכתחילה כל שבעת הימים. בדיעבד ראשון ושביעי.
3 נהגו בקינוח. בימינו בדיקות פנימיות רק לא להגזים בחודרניות.
4 בימינו - כן.
5 לשיטתנו די בקינוח. היו נוהגות בבדיקה פנימית.

6 לשיטתנו די בקינוח. היום נוהגות בבדיקת חו"ס, אך לא יותר מדי חודרני.

7 יש נוהגים כן אחרי שבעה, ויש לפי עיקר הדין, כשמפסיקות לראות דם.

8 כן

9 כן