דילוג לתוכן העיקרי

יין מבושל בקידוש

שאלה

לכבוד מו"ר הרה"ג רצון ערוסי שליט"א.
שלום וברכה.

אדם השומע קידוש מאדם אחר המוציאו ידי חובה, ואותו אדם מקדש עם יין מבושל, האם לדידן מחוייבים אנו להחזיק כוס יין נוסף (שאיננו מבושל וללא תוספת סוכר) או שמא יוצאים אנו יד"ח בקידוש של האדם הפוסק בשונה משיטת רבינו?

תשובה

לכתחילה אין לסמוך על קידוש כזה, ולכן בנסיבות כאלה, הפוסק כמו רבינו, יחזיק יין שאינו מבושל, ויאמר בלחש את הקידוש לעצמו.