דילוג לתוכן העיקרי

שאלות שונות2

שאלה
1 יש אנשים שבמראיהם מאוד יפים וטובים - האם כשאני נתקבל בהם יש נוסח ברכה כלשהו? (לדוג' כמו לאילן מה יפה אילן זה, למלך שחלק מכבודו וכו').
לגבי הפסיקה התלמודית - בשנים האחרונות אנו נחשפים להלכות של רבנים שלא ע"יפ התלמוד, כל רב פוסק לפי ראות עיניו. השאלה היא האם הפסיקה התלמודית היא הקובעת במקרים שהלכות מתנגשות?
3 האם מותר לומר שעקב מצבו הרוחני של הדור, בית המקדש לא ייבנה בדור הקרוב או שזה נחשב ככפירה בימות המשיח?
4 כאברך בכולל קשה לי להישאר 4 שעות עם מסכה על האף ועל הפה. האם אפשר ללמוד בקצה הכולל, כשיש מקום מרווח ואין אנשים, ואולי להרים קצת או להוציא קצת את המסכה, כי בכולל יש מקפידים על המסכה, ואני מפחד שיראו אותי שאני מוריד את המסיכה ויקפידו עלי. האם עדיף להישאר בבית לבד. או לשבת בכולל רחוק מאנשים ולא בקרבתם. ואם אשב מרוחק מאנשים ואסיר מדי פעם את המסכה - האם לחשוש על הקפדה של אנשים שמא יחשבו שאני מזלזל?
 
 
תשובה

1 הרואה בריות טובות ומתוקנות ביותר מברך ברוך שככה לו בעולמו. ובירושלמי ברכות, ט, א, סיפרו על רבן גמליאל שראה גויה אשה נאה ובירך עליה, והוא הדין לאיש נאה.

2 נכון. יש רבנים שפוסקים לפי המנהגים. במקרה זה נהג לפי מנהג אבותיך. יש רבנים שפוסקים לפי התלמוד, אבל כל אחד בדרכו שלו. לכן עשה לך רב והסתלק מן הספקות.

3 אסור לנו להיכנס לכבשונו של עולם, ולומר אם ייבנה ביהמ"ק או לא. חז"ל אמרו, אם זכו ישראל לחזור בתשובה, ה' יחיש את הגאולה. ואם לא חזרו בתשובה, ה' יביא הגאולה בעיתה, ורק ה' יודע עיתה, ואין לדקדק באמונה שתהיה גאולה ושייבנה בית שלישי שלא ייחרב לעולם.

4 שאלה מושכלת. אין להישאר בלי מסיכה גם על האף וגם על הפה בשום פנים ואופן. לכן עשה לך הפסקות וצא למרחב הפתוח מדי פעם, תתייחד במקום, לא עם אחרים. ותלמד שם לבדך בלי מסכה, זמן מסוים, ותשוב לבית המדרש ללמוד עם מסיכה.