דילוג לתוכן העיקרי

תגובות למאמר של הרב

שאלה

לידיעת הרב, שלא יהו דברי "מאחורי הגב", אלה התגובות שפרסמתי היום באתר למאמר ''אסור להצביע למפלגה שתפריד דת ומדינה''
1. איך אפשר?
הרב ערוסי לא קרא ולא התעניין במצע של מפלגת זהות ומדבר ללא ידיעה ! הרי במצע של פייגלין, הרבנות היא היא המוסמכת הבלעדית לקבוע תקן לקביעת יהדות, נישואים וגירושים – שזה הפן של תפקיד הרבנות שמדאיג את הרב ערוסי. כך שאין לרב ערוסי בסיס לפסוק "שאין לתת יד להפרדת דת ומדינה" !!! (אם יש בכלל מקום לפסוק בענייני בחירות). לא פלא שאין לציבור אימון ברבנות.

2. אני מצביע זהות
בפועל, הרבנות מפרידה בין דת ומדינה כשהיא פוסקת רק במצוות ההכרחיות כלשון הרמב"ם, ומשאירה את המצוות לאומיות לשיפוט "הדמוקרטי" של השלטונות. אם הרב ערוסי היה דואג לנסח מצע למדינת ישראל על בסיס המשנה תורה הכולל את כל דיני התורה, משה פייגלין לא היה מוצא מקום להתפאר.

3. פייק ניוז
יש להסתייג מההרגל הטוען שהאמת נמצאת רק אצל הרבנים. הטענה מופרכת ע"י כל הפילוגים בין הזרמים השונים של היהדות וכל הדעות הזרות למסורת. משום כך יש צורך להפריד בין דת ומדינה. חבל שהרב ערוסי לא מבין איזה טובה פייגלין עושה לרבנות שהוא משחרר אותה מרשת השלטון!

בכבוד!

תשובה

יכול שכוונתו רצויה, אבל מעשיו, מבחינה זו של הפרדת הדת מן המדינה, לפי עניות דעתי, הם אסורים, כי הם יביאו לפילוג בעם, ולהתבוללות חלק גדול מן העם, ומדינת ישראל, תהיה מדינה לאזרחיה, ולא מדינה יהודית, כי אין יהדות בלי מינימום של תורה והלכה, והמינימום הזה הוא לפחות נישואין וגירושין על פי דין תורה.

ולא רק למי שמבקש. אדרבה שיפעל להעצים את הרבנות בתקציבים ובכח אדם, כדי שהרבנות תוכל להסביר לכל בית ישראל באופן מושכל, ולהעצים את שירות התא המשפחתי, לפי ההלכה.