דילוג לתוכן העיקרי

אדם שמתארח אצל חבירו, לגבי אכילת בשר שאינו חלוט.

שאלה

שלום עליכם הרב.
רציתי לשאול בבקשה, מהי דעת מארי יוסף קאפח, לגבי אדם שמתארח אצל חבירו, ומגישים לו בשר שאינו חלוט. האם יש לסמוך כאן על דין ביטול ברוב, שהרי הדם בטל בבשר? או שמא יש כאן דין של אין מבטלים איסור לכתחילה?
ב. מהי דעת מארי יוסף קאפח, לגבי אכילת נקניקים בשריים ופסטרמות קנויים? וכן לגבי כל בשר שנמכר כשהוא מבושל ומוכן, במסעדות. כגון שווארמה, וכיוצא בזה. האם יש לסמוך על דין ביטול ברוב, לעיניין החליטה? או שמא גם כאן יש דין של אין מבטלים איסור לכתחילה?
ג. מהי דעת מארי יוסף קאפח, לגבי עוף שהונח בתוך תנור רותח? האם התנור נידון כאש (כשחומו חם מאד) לעיניין חליטה? או שמא גם כאן, יש חיוב לחלוט?
תודה רבה. תזכו למצוות.

תשובה

א. על האורח ליידע מראש את המארח, ואם לא יידעו, על האורח לאכול משהו חליפי שאינו אסור לו.
ב. כל אלה אסורים לנו. בעבר ניסינו לגרום לכך שיהיה קו ייצור של פסטרמות כשרות גם לפי רבינו, אבל ניסיון זה לצערנו, לא הגיע לסיום. צריך עוד פעם לנסות.
ג. אם הונח על גבי חצובה, הרי זה כשר. ואם על גבי תבנית, אסור.