דילוג לתוכן העיקרי

צניעות שבינו לבינה

שאלה

בס"ד כבוד הרב שלום רב. שוב שמחתי לעיין בתשובותיכם, העברתי שעות אחדות של נדודי שינה (איני סובלת מהם באופן תדיר עד בכלל לא :) בקריאת השו"ת והשכלתי רבות. אנו זוג צעיר, דתי, בשנה הראשונה לחיינו. שנינו התחתנו ללא ניסיון מיני לפני החתונה ואנו מגלים יחד את נפלאות חיי האישות ואת חשיבותם. ברצוני לשאול את הרב האם ישנן הלכות צניעות שבינו לבינה?
א. למדתי עם מדריכת הכלות שבזמן יחסי האישות על הזוג להיות מכוסים ובחדר חשוך, ללא חוצץ כלל. אך האם בכל המקדים לכך קיימים הלכות אלה?
ב. ביני ובין בעלי יש פתיחות רבה ותקשורת מצוינת, ברוך ה', ואנו מדברים על כל נושא שבעולם עד לאינטימי ביותר (הקשור אלינו, כמובן), אשמח לדעת האם קיימות הלכות צניעות החלות עלינו, בחדר הרחצה או בחדר השינה, כאשר שנינו לבד, אם בדיבור, לבוש, התנהגות או מעשה?
תודה מראש וגמר חתימה טובה.

תשובה

כדאי שתקראו את ספריו של הרב שמחה הכהן קוק מב"ב בעניין המשפחה והזוגיות. והם ישמשו לכם רקע הולם להבין ולקבל את הלכות הצניעות שבין בני הזוג, שכתובות בשולחן ערוך, ובספרי הקיצורים. ומומלץ לכם ספר מקור חיים השלם של הרב חיים דוד הלוי זצ"ל.
א. עיינו בספרו של הרב חיים דוד הלוי זצ"ל כנ"ל.
ב. למרות שבין איש לאשתו הרבה דברים מותרים, אבל היו חכמים שנהגו בצניעות גם ביניהם, לטובתם, לא להתרחץ יחד, לא להיות בלא לבוש כלל זה בפני זה וכיו"ב.