דילוג לתוכן העיקרי

אני אוהב מאוד את התימנים, אני יכול לשנות את מנהגיי ולהיות תימני?

שאלה

מאז שאני מכיר את עצמי אני פשוט חולה על התימנים! כשגדלתי וחקרתי ראיתי שצדקתי במאת האחוזים! אני רוצה להעתיק לך כב' הרב כמה דברים שגרמו לי לרצות להיות תימני, וכב' הרב הם רק טיפה מן הים!!!! כי יש לי עוד להביא נתונים רבים נוספים מדוע העדה הזו כבשה את חיי. אני לא מדבר על האופי הפשוט הקליל והשמח של התימנים שגרם לי להתחבר אליהם נפשית (ממש כך!!!), אני מדבר על יסודות ביהדות!

אני ב"ה גדלתי והתחנכתי במקום תורה ואני יודע להעריך אשכנזים כמוני וגם ספרדים. אבל לצערי הרב, יש אצל הספרדים והאשכנזים עיוותים. הנה אחדים מהם שהעתקתי לכאן מאתר מסויים.

יש דברים ביהדות שהם יסודות שלא ניתנים לשינוי. אם הם מיתחלפים חלילה בעדה מסויימת, אז זה אומר שמשהו מקולקל קורה כאן, כי יהדות לא מחליפים.

על אלו דברים בסיסיים אני מדבר? אנקוב בכמה דברים יסודיים ואידך זיל גמור.

א. השפה העברית- לכל עם חייבת להיות שפה המיוחדת לו שיוצרת מכנה משותף וכו'. על אחת כמה וכמה לעמנו שקיבל את שפתו מבורא עולם, את לשון הקודש. אין להאריך בדיבור בדברים ידועים כי כל עדות ישראל עיוותו את השפה היפה שלנו לבלי היכר. במקום "עין תחת עין" "אין תכת אין", בתפילה על החולים במקום "בעבור שכל הקהל מתפלל להחלימם" אומרים "להכלימם" (=לבייש אותם). כל לשון הקודש בכל העדות מעוותת קשות. רק התימנים לפי דעת כל החוקרים שימרו עליה בעקשנות אופיינית.

ב. ספר התורה שקיבלנו מאת הקב"ה נישמר בדייקנות רבה דווקא ע"י התימנים, כפי שמוכיח "כתר ארם צובא" הלא תימני. בשאר העדות יש 14 שינויים!

ג. בכלל, בהרבה מיצוות מהתורה התימנים יותר מדוייקים, כמו האתרוג התימני, כולם מסכימים שהוא האתרוג הכשר בהא הידיעה. מסורת הבהמות והעופות הטהורים של התימנים יותר מדוייקת, לדוגמא מסורת החגבים והעופות. לדוגמא, ניקור הבשר שבעדות אחרות כלל אין מסורת ואינם מבחינים בין בשר כשר לחלב (שומן) האסור ובגלל זה טונות של בשר נזרקות לפח הזבל בגלל חוסר המסורת שלהם. חליטת הבשר מהדם שבו, צורת תרועת השופר בימים נוראים. אין ספור של מיצוות מהתורה וכל שכן מדרבנן שנשכחה המסורת המעשית שלהם מהעדות האחרות, וברוך ה' נשתמרו ביהדות תימן.

ג.התפילה של התימנים לבורא עולם נעשית כפי שלימדו אותנו חז"ל להתפלל ביחד ובקול כל הציבור כאיש אחד. בעדות אחרות סדר התפילה שונה לחלוטין באופן שלא ניכרת תפילת הרבים. וידוע שאין הקב"ה מואס בתפילת הרבים. לדוגמא, קריאת שמע נאמרת יחדיו ובקול כפי ציווי חז"ל ואזהרתם הגדולה שאם לא נאמר אותה יחדיו כאיש אחד אזי הקב"ה כועס ח"ו ואינו רוצה לשמוע את התפילה ה' ירחם! עיין שהש"ר בפסוק "חברים מקשיבים לקולך". ואני לא מדבר על השפעת הגויים על המוסיקה של האשכנזים והספרדים כפי שקבעו זאת גדולי החוקרים. גדולי החוקרים ובראשם א.ד. אידלזון קבעו בבירור כי שירת יהודי תימן היא המקורית.

ד.שיטת לימוד התורה- הקב"ה נתן לנו את התורה כדי שנילמד אותה כפי שצריך. והוא ציוונו ללמוד את כולה ולא להתמקד ולהצטמצם במקצוע אחד. צריך ללמוד תורה נביאים כתובים משניות מדרשים גמרות פוסקים קבלה , מחשבה וכו" וכך היא השיטה התימנית ללמוד את כל התורה ולא להצטמצם רק בגמרא. העדות האחרות (ובפרט האשכנזים) מצומצמים עד מאוד ולומדים רק כמה מסכתות בגמרא, וגם אותם לומדים לשם השעשוע (פילפול), ואמנם להשתשע בפילפולים זהו דבר חיובי, אבל בפרופורציה!!!! ישנה בורות מדהימה בתנ"ך והלכה, שלא נדבר על מחשבה עד שלאנשים כלל אין ראש והשקפה יהודית בריאה. זה אסון!

ה. חילול ה' וחילול התורה- בעדות אחרות תפשו את התורה קרדום לחפור בה, יש להם מסורת בת מאות שנים שאת הרבנים והאברכים צריך לפרנס. ומעודדים אנשים ללמוד תורה כל היום מבלי להכיר את העולם הגדול, מבלי לעסוק בדרך ארץ (פרנסה) שעל זה אמרו חכמים "גדולה תורה עם דרך ארץ, שיגיעת שניהם משכחת עוון!". כמה שחז"ל צדקו! כמה עוונות ושחיתויות יש אצל מי שמכנים את עצמם בני תורה. איזה חילול ה' שכביכול בשם התורה האידיאל הוא להיות פרזיט!!! תלמיד חכם שלמד כל חייו ולא הכיר את העולם באמת כי מעולם לא יצא לעבוד וכו' אפילו שיהיה גדול בתורה, הוא יהיה קטן בחכמת חיים, כי כדי להוביל ולהנהיג הוא צריך להכיר את המציאות בה הוא חי. לא פלא שעסקנים שולטים בגדולי התורה ומביאים להם נתונים שקריים על מה שקורה במציאות, כדי שהם יפסקו להם כפי מאווייהם.

ו. פולחן אישיות- בעדות אחרות מעריצים בני אדם וכל מחשבותיהם סביב האדמו"ר או הבאבא או איזה "גאון הדור" ומהללים אותו 24 שעות, ושם תהילתו שגור בפיהם יומם ולילה אבל מדוע שם שמים לא כ"כ שגור בפיהם???? אצל יהודי תימן היו גאונים עצומים שלא עשו להם חצרות ולא השתחוו להם, כי התימניםו מעריצים רק את הקב"ה ישתבח שמו לעד!!!

ז. אהבת העם והארץ- ליהודי תימן יש השקפה יהודית טהורה שאיננה מושפעת מפוליטיקות. כל זקני רבני תימן קראו לעלות לארץ הקודש ולעזוב את אדמת הגויים כי כך אנו מצווים מהתורה, לרשת את הארץ. ולכן בכל הזדמנות שניקרה לתימנים לעלות לארץ הם עלו ברגליהם בשמחה ובתקווה לפגוש את אחיהם היקרים שלא ראו אותם 2000 שנה ולהתאחד איתם באהבה. אך מה הם קבלו מהעדות האחרות? סבל והשפלה נוראית ואפליה קשה!, ה"אחים שלהם" האשכנזים והספרדים עשו בהם כרצונם בלי רגשי חמלה!!! (מנהיג יהודי תימן הרב אברהם אלנדאף כמעט נרצח ע"י אחינו הספרדים על שהעיז להשיג עצמאות לעדה התימנית בארץ מאת השלטון התורכי). אצל האשכנזים (ה"חרדים") קמה השקפה שקרית הטוענת כי אסור בכלל לעלות לארץ, הם אמרו את זה בשם התורה, בשם ה'! מה הייתה התוצאה? הם נשארו באירופה ומיליונים של יהודים נרצחו כי אמרו להם להישאר אצל הגויים הנחמדים ושאסור לשתף פעולה עם עם הציויינים הכוייפרים! איזה עיוות! איזה חילול ה'!!!! אם הם היו עולים לארץ, הייתה לנו מדינה הרבה יותר יהודית. ליהודי תימן יש באמת את אהבת העם והארץ, הם יבשו ביצות הפריחו את השממה בכל חלקי הארץ! הם היו "הפראיירים" שעשו את העבודה העברית! הם נילחמו בהמוניהם במחתרות! בן גוריון כינה את האצ"ל "הארגון התימני"! עיין בספרו של מנחם בגין ז"ל "המרד". זו העדה שתרמה להקמת המדינה יותר מכל עדה אחרת!!!! כ-40 אחוז מיהודי תימן היו בארץ ישראל עוד לפני הקמת המדינה, זהו אחוז מדהים. בעדות אחרות האחוזים היו הרבה יותר נמוכים, אי אפשר להשוות בכלל. אמנם בגלל מיספרם הרב של העדות האחרות זה לא כ"כ ניכר שתרומתם הייתה יחסית דלה, כיוון שהם היו מיליונים (שרובם המוחלט נשארו בגולה, הן באירופה ,הן באמריקה, הן בצפון אפריקה והן במזרח).

אני לא רוצה להמשיך לקטרג ולכן אסתפק בנקודות בודדות מיני רבות.

האם אני רשאי להיות תימני בכל אורחות חיי?

תשובה

אשמח להכירך פנים אל פנים ולשוחח עמך בעינין. תוכל להזמין פגישה עמי ברבנות ק"א בטל' 03-5349510.