דילוג לתוכן העיקרי

הרב ערוסי קורא להתגבר באמונה מול האויבים שקמים עלינו להשמיד את עם ה' ולהצטרף למפעלי ההתנדבות של עם ישראל במיטבו

"עת צרה היא ליעקב - וממנה יוושע"

עמנו בעת הזאת נמצא באחת המצוקות הגדולות ביותר. אחינו בעוטף עזה מופגזים וגם מחבלים ארורים פולשים עליהם ומסכנים אותם. גם אנחנו הנמצאים במרכז יישובי החוף, יורים עלינו טילים.

החיילים היקרים שלנו משיבים מלחמה שערה בעזה, שהפכה להיות מוקד של אנשי רצח - אנשים שאין להם שום צלם, שום דמות אלוהים. יש לבער אותם מן הארץ כי הם חיות אדם.

כל אחד ואחד מאיתנו צריך לזעוק לאבינו שבשמיים, ולהרבות ממזמורי תהילים.
אין אפשרות לצערנו הרב בשלב זה לכנס עצרת התעוררות ותפילה, כי אסור לנו להתאסף במקום אחד מטעמי אבטחה.

ולכן זו הסיבה שהיחידים בכל מקום שהם, צריכים להרבות בתפילה ותחנונים לאבינו שבשמיים. עלינו לזכור שכבר הייתה לנו לפני 50 שנה - 'מלחמת יום הכיפורים'. ועכשיו 'מלחמת שמחת תורה'.

אויבינו הארורים יודעים היטב היטב שיסוד קיומנו על האדמה היא התורה. ולכן הם מכוונים את המלחמות שלהם, שהם מלחמות שמגמתן להשמיד אותנו מעל פני האדמה לימים אשר הם ציפור הנפש שלנו - אם זה יום קדוש יום כיפורים או יום שמחה בתורה.

אבל היא הנותנת - מקום שאויבנו יודעים מה סוד יהדותנו שאנחנו צריכים בעת הזאת, לזכור מה הוא סודנו. ועלינו להתפרק משינאת חינם, ועלינו להתפרק מאותם ויכוחים אשר הם יכולים להיות ויכוחים רעיוניים טובים להפרות דעות, אבל לא עד כדי שסע חברתי.
בוודאי וודאי לא להגיע למצב הזה שכבר מתפרקים מערכי הקודש ומזלזלים בערכי הקודש. כי הרי האויב מזכיר לנו מי אנחנו.

האויב מזכיר לנו שאנחנו עם השם, שאנחנו עם התורה.

לכן עלינו יותר מתמיד להדגיש את העניין התורני והרוחני ברבים, באופן יחידי שכל אחד ואחד יחזור לכל מחצבתו.
אין אנחנו הולכים כעת להחזיר בתשובה אחים רחוקים מאד מהדבר הזה שיש להם מה שנקרא. גדלו על חינוך חופשי- ליברי, אלא קודם כל לסלק שנאות חינם.

אבל אנחנו בשם ה' נדגול. צריכים ממש לדגול בשם השם לפרסם את שם השם. ראו גם ראו כיצד באמת בית ישראל מתגלה, בכל הכוחות החיוביים הגנוזים בו. מבצע התרמות אדיר ללא הבדל דתיים - לא דתיים. זה עם ישראל במטיבו.
צריך לעודד את המהלכים האלה, כי רק בדרך הזו נדחק את כל אותם גורמים אשר מנסים לזלזל בערכי הקודש שלנו. צריך להיות קשורים לכל המבצעים האלה של תרומות והתרמות. במיוחד כעת זקוקים להתרמות בדם.

לצערי הרב, בגלל האירוע שאני עברתי, נזקקתי לשלוש מנות דם אחרת הייתי הולך ותורם כל עוד אני יכול. אז כל אדם שיכול לתרום דם ילך ויתרום דם. זה מצווה גדולה.

חיזקו אחים להטות שכם יותר לעודד לכוון של האמונה בקב"ה ולהתפלל לאבינו שבשמיים.  זו הדרך העולה בית אל.

שהקדוש ברוך הוא יהיה בעזרנו ויושיענו מכף צוררנו. ישמידם ויאבד כל צוררי ישראל באשר הם.
ובעיקר העיקרים ישיבנו בתשובה שלימה ונזכה להיות עם ה' היושב בארץ ה' ונזכה לתשובה ולגאולה שלימה במהרה.