דילוג לתוכן העיקרי

בתי המשפט הורסים קדושת עם ישראל

בהחלטה תקדימית וחריגה, החליט אתמול (שני) בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, להכיר בזוג לסביות כאמהות לילד.

בעקבות ההחלטה אומר לערוץ 7, חבר מועצת הרבנות הראשית, ורבה של קריית אונו, הרב ד"ר רצון ערוסי, שצריך לחוקק חוק שיאסור על בתי משפט לדון בסוגיות שקשורות לקדושת עם ישראל, "לצערי, אני רואה בדאגה חמורה את העובדה, שבית משפט שאינו אמון על תורת ישראל, מתעסק בעניינים שקשורים לקדושת עמנו וקדושת הייחוס של עם ישראל".

הרב ערוסי מציין, שבסוגיית אם פונדקאית, שאמנם שונה אך גם דומה למקרה שלנו, כבר התלבטו הפוסקים מי תהיה האם האמיתית, "התלבטו מי האם - בעלת הביצית או בעלת הרחם. מכיוון שיש פוסקים שטרם הכריעו, נוצר מצב בעייתי, שאם אותו הילד רוצה להתחתן, צריכים לעשות מעקב שהוא לא יתחתן חס ושלום, עם אחת מאחיותיו מהאם של הביצית או מהאם הביולוגית, זה מאוד מסובך למעקב".

הרב ערוסי מזהיר, כי בית המשפט בפסיקתו אתמול, נתן ידו להרס קדושת עם ישראל, "במקרה הנורא והאיום הזה, נתנו כאן לגיטימציה למציאות של דור המבול, שהיה אז בלבול למי שייכים הצאצאים. הרי לא יודעים מי כאן האמא, יש כאן ילד עם שתי אמהות ואבא אחד. יוצרים פה אדם עם אישיות כפולה".

הוא קורא לחברי הכנסת לחוקק חוק שימנע מבתי המשפט לעסוק בסוגיות יוחסין, "הגיע הזמן שהמחוקקים יבלמו את ההתערבות של בתי המשפט בעניינים של דיני פוריות ויוחסין. מי שמוסמך לעסוק בזה, צריך להיות רק בית דין רבני".