דילוג לתוכן העיקרי

מספר שאלות

שאלה

לרב שלום
א. אני עובד כמדריך לילה ואב בית בהוסטל. יש שם כמה דיירים דתיים שהתרופפו ואני מניח להם תפילין ומביא להם ספרים ולפעמים אני נתקל מצד ההנהלה במבטים שמנסים לנטרל את מעשיי שאלתי היא.1. האם לא להתייחס או לנסות להצניע את המעשים שלא יידעו?
ב. אני בזמן האחרון בקשר חברי עם אדם שחזר בתשובה בעברו הרחוק ולאחרונה נפטרה אמו ע"ה והוא התחזק שוב אך למרבה הצער בעקבות כך שהוא נשוי עם בת של יוצאי קיבוץ שלא מוכנים לשמוע על מנהגים דתיים הוא התרופף ורק שומר כשרות ואוכל בכלים חד פעמיים בבית ומצרכים בהכשר רבנות.2. האם עליי לנסות להשפיע עליו למרות שיכולות לעלות בעיות בשלום בית?.3. מה הרב ממליץ לגבי דרך שלא תפגע באף צד? כי מאוד הייתי רוצה לקרב אותו ברוך תהיה לעולם תחיה

תשובה

יש להמשיך בקירובם לעבודת ה', אבל בתבונה, בעדינות ובהצנע לכת. יש לדבר על לב חברי ההנהלה, שענייני דת הם זכויות יסוד של כל יהודי, וכל אדם מאמין, ושבשביל המאמין והדתי, קיום המצוות נותנות לו חוסן נפשי שהוא חיוני לכל אדם, וכל שכן לחולים שבהוסטל, וה' יסייעך לקדש שם ה'. ועליך לדעת שכל דבר שנעשה בתבונה ובעדינות ובהסבר מניח את הדעת, יש בו לשכנע גם רחוקים מתורה ומצוות.