דילוג לתוכן העיקרי

פסיקת תימן אחת ולתמיד

שאלה

שלום לכבוד הרה"ג רצון ערוסי. ברוך ה' אני בעל תשובה, המוצא שלי הוא תימני (שאמי) בעוד שלחבריי האשכנזים יש את הרמ"א ואת פוסקי דורנו, לבני עדות המזרח יש את הרב יוסף קארו זצ"ל וכיום את הפוסק הרה"ג עובדיה יוסף שליט"א, אני וחבריי התימנים עומדים מן הצד מבולבלים. שמעתי המון דעות מכאן ומכאן ורציתי לדעת פעם אחת ולתמיד לפי מי ללכת ולפי איזה פוסק וספר הלכה לנהוג. כמובן שאודה לרב אם אפשר גם לקשר אותי לכל מיני מראי מקומות לעיון נרחב יותר בסוגיא הזו. האם ללכת לפי הרב יצחק רצאבי שליט"א, ולפי ספרו שולחן ערוך המקוצר? (ולפי מי הוא פוסק) האם ללכת לפי הרב שלמה קורח שליט"א, ספר עריכת השולחן? (לפי מי הוא הולך) האם לפי הרב יוסף צובירי זצ"ל, והאם יש לו ספר פסיקה? (לפי מי הוא פוסק )
רציתי לדעת אם אני יכול להמשיך ללכת ע"פ פסיקת אבותיי (כאשר יתבאר מהי פסיקת אבותיי), למרות שבקביעת עתים לתורה, רבי ומורי הוא רב ספרדי.
תודה רבה מראש, ושוב, אודה לרב אם יוכל להפנות אותי למראי מקומות לעיון נרחב יותר או לידע כללי, או אפילו יתן שמות של רבנים שאפשר ללכת אליהם בזמני קבלת קהל (אפילו הרב עצמו) כדי לפרוס את הסוגיא בצורה נרחבת בע"פ.
תודה ענקית מראש לרה"ג .

תשובה

1. אם אתה שאמי נהג כפי פסיקותיו של הרב יוסף צובירי. יש לו סידורים כנסת הגדולה. ויש לו ספרים ויצבור יוסף.
2. הר"ש קורח והרב רצאבי פוסקים כמהרי"ץ (=בלדי).
3. חוזר בתשובה, יש ויכו לשנות מורשת אבותיו, אם המרכז הרוחני שלו בהווה, שמכוחו הוא חזר בתשובה, והוא מתחזק בגינו, לפי המורשת של אותו מרכז.