דילוג לתוכן העיקרי

שאלה

שאלה

לרב שלום
רציתי לדעת אם יש בעיה בדיבורים אלה? יצאתי עם בחור לפגישה והוא אמר שהוא היה בישיבה מסויימת ושאותה ישיבה לא מצא חן בעינוי כי היה שם צפיפות וחוסר סדרמ האם אין זה בעיה?
2. משהי ספרה לי כי ביתה עושה בעיות מבלי לפרט ואז בקשתי ממנהה שתתפלל על חינוך ילדים וראיתי שהיא מחילה לגרור אותי ללשון הרע אז בקשתי שתפסיק אציין שאין כאן מקום לשפוך את הלב מפני שאותה אישה מספרת זשאת לכל אדם האם נהגתי נכון?
3. יצאתי לפגישה ואני לא יודעת אם אמשיך עם הבחור אותו אדם שהכיר לי אתייעץ עימי האם אותו בחור מתאים למשהי אחרת במידה ולא נמשיך להפגש האם יש בעיה מלהשיב לו?

תשובה

1. מותר להסביר את מצבו, אף שהוא מספר את אשר הוא מספר על הישיבה, בשני תנאים: שהפרטים אמתיים, ושהוא מגביל עצמו לא להיגרר מעבר להכרח.
2. אסור לאמה להיגרר ולספר לזולתה על בתה, אך אם האמא כבר במשבר וזקוקה לסיוע ולתמיכה, רשאית היא להשתפך כדי להשתחרר מהמועקה הנפשית שבה היא נמצאת.
3. יש להשיב לו, שאינך יודעת, כי לכל אחת יש טעם משלה. אולם אם חלילה, גילתי מידע שלילי אמתי, אודות אותו בחור, באופן שגם לאחרות הוא לא מתאים, עלייך לומר לזה שהציע את אותו בחור, שעליו להיזהר שלא להכשיל שום בחורה.