דילוג לתוכן העיקרי

משיח - הנהגה

שאלה

למעכ"ת הר' רצון ערוסי שלום רב 1"האם ראוי לציין לשבח אודות המפעל הציוני, שהביא את יהודי התפוצות לארץ - בגין פעולה זו בלבד? על אף היותינו מכירים את היחס בראשית המדינה ליהודי ה"מזרח" בפרט, ובכלל על יחסם השנוי במחלוקת לדת ישראל. 2–שלושת השבועות" כפי שההמון סובר, חושב שהיה עלינו להישאר בגלות עד ייגלה משיח ב"ב. אך גם במקורותינו ישנו ציווי מפורש לשים עלינו מלך, ליצור הנהגה. אינני מתכוון ליצור כת או לנהיג מחאה כזו או אחרת, אך שאלתי היא: האם המשיח אמור ל"צוץ" ביום מן הימים או שעלינו ל"משוח" אחד כזה? אני מאחל לך בריאות איתנה וכל טוב ושתמשיך להאיר את עיננו בתורת האמת
בתודה והוקרה שבת שלום

תשובה

1. ביקורתנו על כל הדברים השליליים שנלוו למפעל הציוני נאמרה, ותיאמר, אבל אין לשלול מהם את זכות של הקמת המדינה, שגם מבלי להתייחס לעניין הגאולה, היא היתה רווח והצלה ומקלט מפני אויבי עמנו בכל אתר ואתר כדברי הגר"י הרצוג.
2. איני יודע מה זה ל"צוץ", אבל כשיתגלה איש שהוא אישיות, חכם בחכמת התורה וחכם באופן כללי, ובעל מידות ובעל כושר מנהיגות, וכושר הסברה ושכנוע, שיוכל ללכד מסביבו את עמנו, הוא מבין אלה שיש לעקוב אחריהם, שמא הוא המשיח, אם יתמלאו שאר התנאים שרבינו מנה.