דילוג לתוכן העיקרי

הזדהות עם בני משפחתו של גלעד שליט

שאלה

כבוד מורנו ורבנו הנכבד. אנו מצויים כבר 4 שנים בדילמה גדולה מאד מאז חטיפתו של החייל גלעד שליט הי"ו. כעת, החליטה המשפחה לבקש מהציבור להזדהות עם כאבה, ולצעוד מביתם בצפון ועד לבית ראש הממשלה על מנת להגדיל את התודעה לשחרור בנם החטוף. ברצוני לשאול, האם ראוי להשתתף במעט עם הזדהות זו? ידוע שהם יגיעו לערים מרכזיו, ובין היתר למקום מגורי, ולכן
רציתי לשמוע מהי חוות דעתו של מו"ר בעניין. כן אשאל, מהי חוות דעתו של מו"ר בכל הקשור לפרשת גלעד שליט הי"ו האם לדעתו יש לשחרר מחבלים תמורת שחרורו? האם במצב הפוליטי הקשה והעכשווי עם אויבנו יש מקום לכך? אודה לרב על תשובתו.

תשובה

אין לי תלונות על המשפחה, אלא על היוזמים מסע תעמולה זה, המחזק את החמאס ומחליש את ממשלת ישראל. צא וראה, לו לפחות היו במסע הזה האו"ם נושאים כרזות, ומצהירים הצהרות אל מזכיר האו"ם ואל אומות העולם, במיוחד הללו המתנגדות לסגר בעזה, ושואלים מהם, מדוע אינם תובעים את שחרורו המיידי של גלעט שליט, ומדוע הם אינם דורשים ביקור מיידי של נציגי הצלב האדום אצל גלעד, אז הייתי אולי סובר שיש במפגן הזה מקצת תועלת, אבל כשעיקר הדרישות כלפי הממשלה, ייש לזכור שאין מנהלים מדינה ע"י שלטון רחוב. במיוחד ששחרור רוצחים נוראים כאלה יסכן אחרים, ה' יצילנו.