דילוג לתוכן העיקרי

שיעוריי תורה עם גת

שאלה

שלום כבוד הרב,
יש לי משהוא שמפריע לי ורציתי לשאול דעת תורה בעלי בעל מקסים עוזר בבית, מכבד וכל מה שאני דורשת אני מקבלת באמת שאין לי תלונות מפריע לי רק דבר אחר הוא עובד ביום ובערב הולך לשיעור תורה הוא לומד עם חברים נושאים שונים אבל בשיעור עצמו הם יושבים מעשנים סיגריות ולועסים גת כל החברים ממוצע תימני והם מיסתדרים עם זה יופי! לי קצת מפריע העניין כמובן שאני לא אומרת לו ודיי מנסה להיתעלם אבל זה מציק לי. שאלותיי הם 1 האם זה בסדר שהם מעשנים ולועסים באמצע לימוד תורה? (מבחינת התורה לא מבחינתי )
2. איך להיתמודד אם העניין שזה מפריע לי? כדיי שלא יציק לי כל הזמן שהוא הולך אני חושבת בליבי יופי במקום ללכת ללמוד הוא הולך לעשן וכו'.... ומה שבעצם הוא עושה הוא כן לומד! אודה לך אם תעזור לי בעניין זה שמאודדד מציק לי
תודה

תשובה

1. את צודקת ויישר כוחך. נוהג זה אינו ראוי. אך יש רבינם שנעזרים בו, כדי לקרב יהודים לאביהם שבשמים.
2. שוחחי עמו בעניין זה, בדרכי נועם ובתבונה. אל תנמקי את הסתייגותך, בגלל שזה מפריע לך, כלל וכלל לא. אלא תאמרי לו, שהרמה הזאת היא למטה מכבודו. וכי הוא ראוי לכבוד גדול יותר. וכי הרבנים המלמדים תורה עם תקורה כזו, כוונתם לשם שמים, שהנוהג הזה של לעיסת הקאת, תמשוך אותם להתוועדות, ובהתוועדות ישמעו דברי תורה וכיו"ב. ואל תתייאשי, כי לבסוף תצליחי. כלל גדול יש בידינו, אבנים שחקו מים, כלומר טיפות מים קטנות שמטפטפות על האבנים הקשוחות, מצליחות לשחוק את אותם אבנים. אבל אל תציקי לו בדברייך, אלא פזרי הערותייך מדי פעם בפעם, ורק כשיש לו מצב רוח.