דילוג לתוכן העיקרי

הקרבת קורבנות בבית שלישי

שאלה

קראתי ב"מורה נבוכים" שלדעת הרמב"ם הקרבת קורבנות בבית המקדש נהוגה בגלל שבדור ההוא אנשים היו רגילים לעבוד כך את האל, ולא היו יכולים לתפוש עבודת ק- ל ללא קורבנות.
1. האם בבית שלישי לא נקריב קורבנות אלא נעבוד עבודה רוחנית יותר?
2. האם יש חכמים נוספים שדעתם כדעת הרמב"ם?
3. בתפילות מוסף בשבתות וחגים אנו מתפללים על כך שנקריב "תמידים כסדרם ומוספין כהלכתן". האם נוסח התפילה מתאים לעתיד לבוא? באיזה תקופה נכתבה תפילה זו? אודה מאוד לכבוד הרב על תשובתו.

תשובה

גם לפי הרמב"ם ייבנה בית שלישי ויקריבו קרבנות והוא מתייחס לכך בפיהמ"ש ובמשנה תורה. והטעם שנתן הרמב"ם במו"נ לקרבנות הוא אחד הטעמים של הקרבנות, ואין ללמוד מאותו טעם לגבי העתיד. צא וראה שאבותינו בנו בית שני והקריבו קרבנות, למרות שהם כבר לא היו כיוצאי מצרים.