דילוג לתוכן העיקרי

שלום ורעות

שאלה

שלום כבוד הרב,
אני לא יודע אם זה המקום, אבל זו הדרך היחידה בה אני יכול לכתוב לך. בזמן האחרון נחשפו לפני מס' דברים הנוגעים למורנו ורבנו הרב יצחק רצאבי שליט"א. ברצוני לשאול למה זה צריך לקרות? אז יש מלוקת בין הרב לרבנו אז מה? אתה סובר כך והוא סובר כך. יש 70 פנים לתורה, יש לנו גלות רוחנית ואלפי סברות ודעות. למה התלמידים שהעמדת הלכו והכלימו את הרב בצורה כזו. איפה כבוד ת"ח. אני וודאי בטוח שלך הרב אין יד בזה. אני מודע לזה שכבודו ת"ח ומוכר ברבנות. אבל תלמידך עושים עוול ומבזים ת"ח אחרים. גם בין בית הלל לשמאי היה מחלוקת אך לא שנוא אחד את השני. חייב שיהיה מתרה לאותם אלו שהכפישו את שמו של אחד מגאוני חכמי תימן. אשר הלכו וסילפו דבריו מכל מיני אימרות שונות, והוציאו דברים מהקשרם. ולקחו כל מילה קטנה שלו ועשו מיזה כבר שהוא החרים רבנים אחרים. וזה ממש לא כך סך הכל חלק עליהם ומותר לחלוק ולומר שלא כסברתו. גם על מרן ר' יוסף קארו כמו גאונים אשר השמיטו את דבריו. אז מה? הייתה שינאה?. וגם אם בעיני הרב זה לא שנאה אז ידע הרב שכן. כי אם מקליטים את מורינו ורבנו ומוציאים עליו לעז בכותרות שהרב נגד ת"ח אחרים אז זה וודאי מתוך שנאה. אתם, צוות הרבנים אוהב שלום ורדוף שלום. הרב עובדיה מאוד מעריץ את מורינו ורבנו וכך ראיתי במקומות כאלה ואחרים. אבל תלמיך החליטו שמורינו ורבנו שונא את הרב מחפוד והרב עובדיה וכו'. שקר וכזב. אשמח לתגובתך כבוד הרב וסליחה אם הייתי קצת חוצפן. בכבוד רב, הראל.

תשובה

הראל היקר! מכתבך מאוד תמוה בעיניי. כי אין בו שום עובדה אמתית. ואני דן אותך לכף זכות, שכך מציגים בפניך את הדברים.
א. כתבתי ברבים שאני והרב רצאבי היינו ידידים, וידיי מושטות לשלום, כי כלל גדול בין חכמים שדעותיהם שונות, שאלו ואלו דברי אלקים חיים. ולמרות הכל מי שהיה ידידי הרב רצאבי, פסל אותי, בגלל מה שהוא מייחס לי והורה הוראות פיסול לתלמידיו, או לידידיו. והן הגיעו אליי. וביטלו הזמנות שהוזמנתי בגלל הוראות פיסול שפסל אותי, והיו שבכו בפניי. ולא היה בידיי להושיע, בגלל עמדתו של הרב רצאבי שליט"א. ובכל זאת הייתי בין הנעלבים ולא מבין העולבים, עד שראיתיו פוגע בכבוד הגר"ע יוסף, הגר"י צוברי והגר"י קאפח, ואז הגבתי מבחינה עניינית, לא יותר. והוצעו לנו פגישות פיוס, והסכמתי להן, והוא ביטלן אחת לאחת. כך שעליך לפנות למורך ורבך הרב רצאבי שיש לסיים את המחלוקת ולהרבות בשלום.
ב. איני יודע מי הם תלמידיי שפוגעים בכבודו של הרב רצאבי. כי גם בעניין זה עליך לדעת, שכל מי שמדבר בשם הרמב"ם, מתייחסים אליו כאל תלמידי, אף על פי שאותו אדם אינו תלמידי וגם תקף ותוקף אותי, כך שאין לי קשר אליהם.
ג. לכן עצתי אליך הראל היקר, פנה בבקשה למורך ורבך, שהיה ידידי, הרב רצאבי, שיצטרף למנשר אחדות שבו רבני תימן ואני בכללם מצהירים שכולנו נתאחד סביב האמונה בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה, בנגלה ובנסתר, ואין לומר הזוהר הקדוש. ונפעל ביחד, בכבוד רב, לקרב את בני עדתנו לאבינו שבשמים, ושכרך יהיה גדול מאוד מן השמים. על המנשר כבר חתמו 37 רבנים. את נוסח המנשר והחתימות אפשר למצוא באתר נצח ישראל www.net-sah.org.