דילוג לתוכן העיקרי

המשך שופר דישון

שאלה

בהמשך לשאלתי על שופר דישון ראיתי כי המשנה ברורה כתב כי רבנן לא תיקנו לתקוע בשופר של איל רק תיקנו לתקוע בשופר כפוף וזה שתוקעים רבים בשל איל הינו כי כך נהגו כל ישראל לזכר עקידת יצחק. האם ניתן להסיק כי ביודעי כי מנהג אבותי היה לתקוע בשופר של דישון שהנני יכול לתקוע לכתחילה בשופר של דישון הואיל ומדובר במנהג.

תשובה

לא. לדעת הרמב"ם, רק בשופר הכפוף של אייל, ושאר השופרות - פסולים. וזהו מצד הדין, ולא מכח מנהג. ונהגו כל בית ישראל בשופר של אייל. ולכן מה לך להכניס ראשך לספק, במצווה שהיא מן התורה. וכלל הוא הנח את הספק ודבוק בוודאי.