דילוג לתוכן העיקרי

ועשית הישר והטוב

שאלה

לק"י שלום לכבוד הרב!
אני גר בשכונה מעורבת של דתיים וחילונים, שתמיד אנו דתיים השתדלנו שיבואו דיירים דתיים לשכונה. יש לי חמישה ילדים קטנים הלומדים במוסדות תורניים. לאחרונה התחלתי לחשוש לחינוך הילדים וזאת בשל הסיבות הבאות:
א. כניסת ילדים חילוניים חדשים לשכונה.
ב. רוב המשפחה שלי גרה בשכונה והם אינם דתיים ויש לי בעיה גדולה מאוד להפריד את ילדיי מהם, מאחר וגם אם אני עושה את כל ההשתדלות בתחבולות שילדיי לא ישחקו עימם, הם באים לביתי מאחר שהם מרגישים שזה בית של המשפחה, ומאוד קשה לי למנוע את זה(כבר לא נשארו לי תרוצים)ואני לא רוצה להגיע למצב של אי - נעימות, בכל זאת זה המשפחה הקרובה שלי ואני לא רוצה שהם יפגעו. לאחר לבטים רבים החלטנו אני ורעייתי שאולי עדיף לעזוב את השכונה למקום תורני יותר לטובת חינוך הילדים. (שזאת אולי שאלה בפני עצמה) בכל מקרה החלטנו להשכיר את ביתנו ולשכור דירה אחרת במקום תורני אחר. וכמו כן החלטנו מגדר"ועשית הישר והטוב" להשכיר את הדירה לדייר דתי.(בכל זאת יש בשכונה רוב דתי). אך נתקלתי בבעיה כי כמעט ואין בקוש לדירה מהצד הדתי, אך יש בקוש רב מהצד החילוני. הגעתי אף למצב שהסכמתי להוריד סכום של אלף ש"ח בדמי השכירות בשביל שיכנס דייר דתי. אך כבר מספר חודשים שעדיין לא מצאתי דייר דתי לבית והפסד הממון הינו גדול מאוד. שאלותי לרב הם כאלה:
1. מה דעת הרב על עצם המעבר?
2. עד כמה אני צריך לעשות השתדלות להביא לשכונה דייר דתי וכמו כן הדבר מעכב את המעבר שלי ובני משפחתי?

תשובה

1. לפי תיאורך, צדקתם בהחלטתכם לעבור.
2. יפה מצדכם שאתם משתדלים להשיג רק דייר דתי, ומוכנים גם להוזיל. אבל אם השכונה מעצם ייסודה היא מעורבת, ואם לקהילה הדתית יש אינטרס, וצריך להיות אינטרס כזה, לשמור על רוב דתי, הם צריכים לעזור לכם. ואם לאו, תשכירם לכל אדם נורמטיבי, ובלבד שלא לעכב את המעבר שלכם למקום הראוי לכם.