דילוג לתוכן העיקרי

אישות

שאלה

לק"י( לכבוד הרה"ג רצון ערוסי שליט"א. רבינו בהל' אישות פכ"ד ה"י כותב שאישה שלא עושה את כל המלאכות שחייבת "כופין אותה ועושה ואפי' בשוט". ומארי מסביר שאין הכוונה שהבעל מכה אלא הבי"ד. איך אפשר להסביר את העובדה שהתורה מתרת לבי"ד להכות אישה? האו שמא אין הכוונה שיכו בפועל אלא זה אמצעי להפחיד את הנשים שכשיגידו שיש בסמכות הבי"ד להכותן - יעשו את המוטל עליהם? ואיך אפשר להסביר את ההלכה הזאת לנשים? בברכה.

תשובה

ביה"ד מוסמך להעניש, גם במכות, מי שראוי לעונש בין איש ובין אישה. וגם במשפט הכללי הדין כן, גם נשים עברייניות גם גברים עבריינים נשלחים לבית הסוהר.