דילוג לתוכן העיקרי

פינוי מאחזים

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה,
אני יודע ששאלות מהסוג דלקמן הן שאלות פוליטיות וחלילה יכולים לטעון כל מיני דברים ולהוציא דברים מהקשרם, חווינו זאת בגוש קטיף ובשאר מקומות, אך הכוונה כאן היא להיבט ההלכתי למעשה באופן חד וברור לקבל את הוראת הרב.
שאלה זו היא קשה ועמוקה, ולענ"ד משקפת הלך רוח של ציבור נרחב בארץ ישראל, יורנו הרב וה' יסייע בידו. לצערנו ידוע כי חרב הגירוש מחבלי ארץ ישראל עדיין מונפת, ולאחרונה מדובר על פינוי מאחזים. מכיוון שאינני (כרגע) תלמיד ישיבה או כולל והנני עובד רוב שעות היום, האם עלי לעשות משהו בנידון? בקום עשה? ללכת למאחזים ולהפריע את עבודות הגירוש (שלא יבוא בעז"ה ) או להמשיך בעיסוקי והאם ההתחשבות בדעת האישה לעניין זה מהווה שיקול הלכתי שיש לקחת בחשבון? יתר על כן, אם התשובה היא שצריך ללכת למאחזים, מהי רמת ההתנגדות שיש לעשות? אם ההתנגדות היא פסיבית ושוטר \חייל חלילה ינסה להעיף אותי משם בכח מופרז (לפי שיקול דעתי ובכלל לפי אמות מידה אנושיות) האם אני יכול לתקוף אותו בחזרה ואף (חלילה לפצוע אותו) על מנת שלא יתגרה בי שוב? כבוד הרב,
אם יש דברים שלא שאלתי ונוגעים לעניין פינויים והתנהגות בשטח ממש אנא ציין אותם, כי לפעמים הרב יודע שהתלמיד גם לא יודע מה לשאול ועל מה לשאול (ולעיתים גם איך לשאול..)
תודה רבה, שבת שלום ובבניין ירושלים וביהמ"ק נתבשר בעזרת ה' במהרה !

תשובה

ה' יעזור. ובינתיים הוא כבר עוזר. ונקווה שתכנית זו לא תצא לפועל. ולא רק מטעמים הלכתיים ואמוניים, אלא מטעמים ביטחוניים מובהקים, כי המלחמה בלבנון הוכיחה:
א. שאויבינו שואבים עידוד מנסיגותינו ומקשיחים עמדותיהם באופן קיצוני, במקום להתקרב אלינו ולהגיע להסכם פשרה, כדעת הפרגמאטיים שבתוכנו.
ב. שאויבינו הופכים את שטחיהם לבונקרים תת קרקעיים אדירים, ומפתחים טרור רקטי, והם עתידים לכסות את כל שטח מדינת ישראל ברקטות, מן הצפון ומן הדרום, ומן המזרח ולא רק מיליון יהודי הצפון יהיו במקלטים, אלא חלילה, כל תושבי המדינ, ה וחיינו יושבתו וישותקו. וצה"ל העצום לא יוכל לעזור, כי עם כל עצמתו הוא יהיה פגיע ע"י חוליות טרוריסטיות שמסתתרות בקרב אזרחים ובבונקרים ומגיחים לפגוע בחיילנו ובטנקים שלנו, ואנו אנה אנו באים, אלא שעל כורחנו נשוב לאבינו שבשמים, והוא מלכנו והוא יושיענו. ונשכיל להחזיק בכח ובכח האמונה, או אז תהיה לנו תבונה שנשכיל כיצד להתנהג עם אויבינו הנוראים הללו.