דילוג לתוכן העיקרי

שלום רב

שאלה

בשבוע שעבר החניתי את הרכב במגרש חניה באזור התחנה המרכזית בתל אביב. בכניסה למגרש היתה בוטקה ריקה מאדם, סביב החלונות היו לבנים ומעליה ובצדדיה גם פחי סיד גדולים. אף עובד לא היה בפנים. כמו כן, אפילו כסא לא ראיתי בתוך הבוטקה. כלומר חשבתי שהמקום ממש נטוש. היו בו רק מספר מכוניות זעום -
3. בערב, כשהגעתי לרכב, גיליתי על חלון הרכב 2 דברים: פתק בכתב יד בו כתוב שלא יפה להכנס ולא לשלם, ואני מתבקש להשאיר 10 שקל בתוך הבוטקה ( לא ברור למי זה יגיע) עבור החניה. כמו כן היתה קבלה על סך 10 ש"ח עם תאריך של אותו יום, שם המפעיל, כתובת המקום, מספר עוסק פטור, מספר קבלה וכו' ( כמובן שאין כלל בעיה להכין פנקס קבלות "סתמי"...). שאלתי היא מה עליי לעשות: לשלם? השאלה מי עומד מאחורי הקבלה, הפתק, המגרש....? לאן יגיע הכסף? סתם להשאיר בבוטקה כסף?
תודה, צחי

תשובה

מקום חנייה שבכניסתו יש בוטקה, הוא מקום חנייה עם תשלום. אמנם היו לך נסיבות שמכוחן חשבת שהבוטקה לא מאוישת, והמקום נטוש. ויכול להיות שצדקת. אבל אתה נטלת סיכון. ומשום כך נותר לך לברר מי עומד מאחורי הדרישה לתשלום, שאם מדובר ב"טרמפיסט" שמנצל "חלל ריק" שאולי קיים באחזקת מגרש החנייה ובניהולו, אינך חייב לשלם.