דילוג לתוכן העיקרי

שו

שאלה

לכבוד הרב השלום והברכה. הרב אמר לי בשיחה טלפונית כי דעת הרמב"ם (המובאת בספרו היד החזקה ) כי קדושי אשה בכסף הם מדרבנן, בטעות יסודם. ראיתי לאחרונה בשו"ת הרמב"ם שאלה קמ"א כי הרמב"ם עצמו נדרש לשאלה זו ושם לכאורה הוא מסביר את דעתו כי אכן קידושין אלו מדרבנן. אודה לרב מאוד על התייחסותו תלמידו, מעריכו, ואוהבו בן ציון

תשובה

עיין בדברי מורנו הרב יוסף קאפח על דברי רבינו, אישות, א, א, שהאריך להוכיח, ששיטת רבינו היא שקידושי אישה בכסף הם מדאורייתא.