דילוג לתוכן העיקרי

בעיה קשה!

שאלה

שלום לך כבוד הרב הבעיה שיש לי היא כזו: לפני מספר שנים אבי חזר בתשובה. ובאמת כל הכבוד לו על הצעד הזה. הבעיה שלי היא אחרת. הרי כתוב בפרקי אבות או באיזה מקום אחר: לך עשה לך רב וקנה לך חבר ... לא? אין לו רב והאורים והתומים שלו זה הספר שולחן ערוך. כל שני וחמישי הוא בא לבית ומחליט על חוקים אחרים שהוא קרא שם כאשר זה לא שאין להם סימוכין אלא שלי זה פשוט נראה לא נכון... זו לא רוח הדת ויתרה מזו זה לא מה שהתכוונו... אני רואה את אבי ממש סובל וגורם לעצמו נזקים כי הרי יש הרבה יותר מאשר שולחן ערוך לא? אני ניסיתי לדבר איתו... לקחת אותו לשיעורים אצל הרב יובל באור הגנוז... הוא מסרב... גם הבית בשנה האחרונה לא בית... ואתן לך דוגמא... אומרים שאם ביום שישי יש ריב בבית אז אין שכינה... וכל יום שישי הוא רב עם אמא על כל מיני שטויות שהוא מוצא... אין לו חברים... הוא מבודד את עצמו.. וזה מה זה כואב לי לראות את אבא שלי ככה... אני אפילו לא ממש יכול להסביר לך מה קורה אצלנו.... הוא גורם לאמא לעזוב וזה לא שהיא לא דתייה או משהוא... והאמת אני רואה שהוא נגנב לגמרי.... וזה ממש קשה לראות בנאדם הורס את כל מה שהוא בנה בחייו... הוא חולה לב ולא הולך לבדיקות... כתוב ונשמרתם לנפשותיכם מאוד מאוד לא? אני אספר לך משהוא... לפני כמה חודשים חזרתי לגור בבית... אחרי 8 שנים שלא הייתי פה... הייתי בתהליך של התחזקות אני קורא לזה... לומד שיעורים שבועיים מניח תפילין... מה שקרה הוא שכשחזרתי הביתה וראיתי את הדת "של אבא שלי" עזבתי את הכל... אני אפילו לא יכול לפתוח ספר בכלל.... קיבלתי אנטי לכל מה שקשור לדת... עמוק בפנים אני עדיין מאמין ועדיין רוצה אבל לא יכול.. אני רואה את הדמות שלו כל פעם שאני מנסה... אני אוהב את אבא שלי מאוד מאוד ולא יודע מה לעשות ... איך לדבר איתו... איך לגרום לו להבין??.... אולי לקחת אותו לאיזה רב ניסיתי והוא סירב... גם אמא שלי ניסתה... הוא טוען שפעם היו הולכים לרב.... היום יש שולחן ערוך... האם זה נכון? מה לעשות? אני מתאר לעצמי שאני לא כ"כ ברור... ואני מקווה שתבין על מה דיברתי
תודה רבה אבי

תשובה

אם הפרטים שכתבת מדויקים ונכונים, להלן מספר הערות:
א.אנו מתפללים יום יום שנשוב בתשובה שלימה. כי יש תשובה שאינה שלימה. תשובה שלימה כוללת: ידיעת התורה, תיקון מידות של השב. אם היה כעסן או קנאי או עקשן וכדומה, שיתקן את מידותיו, שאם לא כן אין התשובה שלימה.
ב. אכן חשיבות גדולה יש להמלצה של חז"ל: עשה לך רב. ולכן כדאי שתתייעץ עם רב מקומי או רב שגר בקרבת מקום, או מקורב לאביך, כדי שיסייע בחכמה שהחזרה בתשובה של אביך תהיה מנוף לגיבוש המשפחה ולאיחודה. ולא לפירוקה. וכדי שהוא, האב, יהיה הדוגמה לכל בני המשפחה שיחזרו בתשובה מתוך תשוקה והערכה, כי התורה מאירה ומאחדת, ולא אמורה לגרום לפירוד ולמבוכה ולתסכול.
ג. ה' יהא בעזרכם ויסייעכם במעשי רצונו ותזכו כולכם להידבק בתורתו הקדושה ולעבדו באמת, כשהנכם כולכם מאוחדים ואוהבים זה את זה.