דילוג לתוכן העיקרי

סרבן גט

שאלה

http://m.ynet.co.il/Articles/5273693?utm_source=Taboola_internal&utm_med...

נשמח מאוד לדעת איך אנחנו מגיבים לכתבה שכזו.
נשמח שאתר נצח ישראל יפרסם ע"י מורהו ורבנו ועטרת ראשנו כתבה נגד.

תשובה

ביקשתי שימציאו לי את החומר, כדי להתייחס לשאלתך ולבקשתך.

ובכן, מדובר כנראה באשה עגונה, שבעלה הרשע עיגן אותה, ולכן כתבה במר לבה לביתה שלא תתחתן כדת משה וישראל, כדי שחלילה לא תמצא את עצמה עגונה, שנים רבות ובשנותיה הטובות ביותר.

כלל גדול יהיה נקוט בידינו, אין להגיב לבני אדם יקרים אלו, כי הם קרבנות, ואין מנחמים את האדם בשעה שמתו מוטל לפניו.

אלא עלינו לדעת כיצד לחנך את עצמנו ואת בנינו ובנותינו, ביחס לתורתנו הקדושה בכלל, ולדיני המשפחה בפרט, וב"ה בעניין זה נוכל לראות ולהראות לכל בר דעת את היתרונות המכריעים של תורתנו הקדושה, בכל תחומי החיים, לרבות חיי המשפחה, קדושת החיים, הערכיות שיש בחיים, חובותינו כלפי זולתנו לא זכויותינו.

שהרי לא הרי משפחה שנוסדת כדת משה וישראל, ומתנהלת כדת משה וישראל, כמשפחה שנוסדת בזוגיות או בנישואין אזרחיים ומתנהלת כל אחת כרצון איש ואיש. משפחה שהיא כדת משה וישראל, שומרת על יהדותה, ועל ערכיות החיים, ומשפחה שלא כדת משה וישראל, ניתן בקלות לפרקה גם אם האשה בהריון תיפגע, או אם הבנים תיפגע, ושהיא מרשם להתבוללות, ולהתפרקות מערכי עמנו.

אמת, בתא המשפחתי כדת משה וישראל, יש סיכון מסוים, לפי שיטות הלכתיות לעיגון האשה (כשם שיש גם סיכון לעיגון האיש), אבל בכל תחומי החיים אין מוותרים על דברים טובים, בגלל שיש סיכון מסוים, אין מוותרים על רשיון נהיגה, או על נסיעה, או טיסה בגלל שיש בהם מידה מסוימת של סיכון. וכלל גדול קבע הרמב"ם שכל החוקים מושתתים על הרוב, ודפוסי ההתנהגות של הרוב, ולא לפי המיעוט, וכל שכן לא לפי החריגים. ולכן חרף הכאב שיש ולפעמים פגיעה קשה במי מבני הזוג, בגלל בעל רשע, או בגלל אשה מרשעת, אין זו סיבה להתנתק מתורת ה', או מהמודל המשפחתי של תורת ה'.

נא להאזין להלכה יומית באתר נצח ישראל באודיו.