דילוג לתוכן העיקרי

ספר הלכות עריכת השולחן

שאלה

שלום לכבוד הרב ,
אני בחור תימני שאמי בן 23 , שמחפש כבר קרוב לשנה וחצי את דרכי במסורת אבותינו .
אני מנסה למצוא ספר הלכה מקיף שאפשר לסוך עליו , אך על כל דבר אני מוצא פירכה ממקום אחר.
לדוגמא : אני קורא פסק הלכה מאלף בויצבור יוסף בר ,שמסתמך על הגמרא וגאונים , ומיד לאחר-מכן ,הכל נסתר לי כשאני קורא פסק על אותו הדבר מהרב רצאבי , שמביא ראיות מהגמרא וגאונים לכיוון ההפוך !
אני פשוט מבולבל , האם כשאנהג ע"פ הפסק האחד , לא אצא ידי חובה ? או ע"פ הפסק השני ?! .
אני מרגיש שאין לנו משהו מוחלט כמו לדוגמא "ילקוט יוסף" , שאני יודע שמי שנוהג ע"פ זה באמת ובתמים , יזכה לעולם-הבא , אך האם אין לעדתנו ספר כזה ?!

מחילה על האריכות והבלבול , אני פשוט מיואש ומחפש אמת , אך לא רואה אור בקצה המנהרה , וכבר חושב על להנהיג את ביתי ע"פ נוסח עדות המזרח . (דבר שמבחינתי אינו נכון בעליל ,אך כרגע אינני רואה משהו אחר) .

ובאותה נשימה , האם הספר "עריכת השולחן" של הרב שלמה קורח , יכול לספק אותי ? האם מוזכרים שם מנהגי השאמי ? ואם עכשו אלך לאחד מגדולי ישראל ואשאל אותו אם כאשר אני נוהג ע"פ זה אני יוצא ידי חובה ואפשר לסמוך על זה ?

שוב מחילה על האריכות ,הבלבול ,חוסר הסדר ואי-הודאות , פשוט שפכתי פה את מה שבתוך נפשי על גבי ה"דף" .
(אגב , אם יסתדר לי בקרוב , ארצה לקבוע פגישה פרונטאלית עם הרב כדי ללבן את הדברים ,אך למקרה שלא ייצא לי לעשות זאת , אודה אם הרב יוכל לענות באתר) .

אודה לתשובתו של הרב ,
תימני המחפש רועה עדרו .

תשובה

המצב שתיארת אותו יפה כלפי כל ספר, לרבות ספרי ספרדים ואשכנזים, ולכן עשה לך רב והסתלק מן הספיקות, ויותר מכך השתלב בקהילה טובה, שחבריה יראי שמים, ועוסקים בתורה, ויש להם רב, אזי נהג כמותם, בין אם הם שאמי או בלדי, או אפילו כשאין לך לפי מורשת תימן, גם קהילה ספרדית או אשכנזית. תוכל לקבוע פגישה ברבנות קרית אונו. וה' יהא בעזרך.