דילוג לתוכן העיקרי

אנחנו גרי צדק - תן לנו עזרה בבקשה!!

שאלה

לק"י

שלום לכבודו הרב ר' ערוסי,

אני ומשפחה שלי גרים בארה"ב על החוף מערבי. כולנו גרי צדק. התגיירנו לפני כמעט שנתיים. אנחנו חיים בקהילה יהודית שיש לה הרוב של אשכנזים וגם כמה ספרדים. חוץ מהרבנים, הרוב של היהודים כאן הם בעלי תשובה וגרים.

הבי"כ יחידית כאן עם מניינים קבעוים היא נוםח אשכנז, אבל היא כוללת גם אשכנזים וספרדים. לפעמים בעבר היו חברים שהיו תימנים (וגם ביקורים שהיו תימנים).

רצינו לבחור את כבודו הרב כרב שלנו. רוצים לעקוב אחרי שפסק הרמב"ם ומשנה תורה וגם לאמץ מנהג תימן. האם מותר לנו לעשות את זה בבית שלנו אף עם אין קהילה תימנית כאן? הדרך של הלכה על פי הרמב"ם נראה לנו להיות הדרך של אמת ואנחנו נמשכים בכיוון זה.

אני יודע שעלינו להקפיד על הכלל "לא לשנות מפני המחלוקת" בקהילה שלנו, אבל בקהילה כמו שלנו שמכילה את אנשים שיש להם מינהגים שונים – והרבה בעלי תשובה – האם מותר לנו לבחור את דרך שהוא מובדל מן הרוב?

העברית שלנו היא ברמה בסיסית אבל אנחנו מכירים יחידים שהם יכולים לתת עזרה אצלנו כדי ללמודאת הפסק של הרב מהאתר אינטרנט שלו וגם ללמוד את ההלכה על פי הרמב"ם.

תודה רבה!

בברכה,

יעקב אשר בן אברהם אבינו

תשובה

בקהילה תתנהגו כמותם. בביתכם, אם אכן יהיה לכם קשר אמיץ ושוטף עם האתר שלנו, נצח ישראל, ועם פרסומיי באתר מורשת, ועם תלמידי חכמים שהם בקיאים במשנת הרמב"ם כמו הרב יוסף שבח, הרב אברהם חממי, הרב אליקים צדוק ועוד מישראל. וה' יהא בעזרכם וינתב דרככם לעבודתו וליראתו.