דילוג לתוכן העיקרי

שימוש בשטח ציבורי

שאלה

לרב שלום
אני גר בישוב יש לנו שטח ציבורי במרכז הישוב שנהגו בעבר לערוך אירועים כגון חתונות ובר מצוה ,עם השנים היצטרפו הרבה משפחות לישוב והאירועים גברו וכך לחלק מן התושבים הגרים בסמוך לדשא שנערכים בו השמחות זה הפך להיות מטרד.
ביישוב קיימנו אסיפה בעיניין ונישמעו הצדדים לכאן ולכאן ובאסיפה הוחלט שממשיכים עם האירועים אך ניקבע תקנון לקיום האירועים שכולל בתוכו זמנים בהם יחולו האירועים רמת הרעש ,סידרי ההכנות ועוד, יש לציין שמקום זה משמש לאירועים של תושבי המקום בלבד.למרות כל זאת עדיין הדברים מפריעים לתושבים הקרובים לשטח המדובר והם מתנגדים לקיום אירועים במקום.
שאלתי היא
האם שטח שהוא משותף לכולם רוב של אנשים בהחלטת אסיפה יכול לקבוע שימוש בשטח גם אם זה מפריע לחלק מן האנשים?
אשמח לתשובה מהירה
לפני שאנשים יפנו לבג"ץ

תשובה

הדירות שנבנו מסביב, ורוכשיהן קדמו להנהגת המנהג לקיים אירועי שמחה באותה רחבה, או אם רכשו את הנ"ל לפני שמוסד מוסמך ייעד את הרחבה היא לאירועי שמחה, אין לפגוע בזכויותיהם כלל. ואם הייעוד של הרחבה נקבע ע"י גורמים מוסמכים, לפני שנבנו דירות מסביב, ואם כל רוכש יכל לדעת את הייעוד של אותה רחבה, הרי שאין לו להלין אלא על עצמו, ולמרות הכל יש להגביל הרעש לשעות ולעוצמה.
אם האסיפה הכללית של היישוב היא המוסמכת לייעד שטחים לצורכי צבור, ולקבוע הצרכים, הרי שהחלטותיה מחייבות גם את המיעוט הנפגע, אם החלטות כאלה שהן כעין תקנות, נבדקו ע"י אדם חשוב בטרם נדונו ונתקבלו.