דילוג לתוכן העיקרי

שאלה לכבוד הרב,

שאלה

ערב טוב לכבוד הרב ערוסי,

לפני שנתיים החלטתי לחזור בתשובה ומאז אני מתחזק יום יום ב"ה בשיעורי תורה ובתפילות. אני תימני, סביי עלו מתימן ובזמן האחרון נחשפתי בשיעורי התורה (בין היתר גם שלך)
לכך שיש כמה זרמים (או יותר נכון דעות שונות) גם אצל הרבנים התימנים.
אני מנסה להבין לפי מה אני צריך ללכת ומה אני צריך לעשות. אני מבין שהתימנים הולכים לפי הרמב"ם אך יש גם כאלה שפועלים ונוהגים גם לפי השולחן ערוך.
לדוגמה- עניין נטילת ידיים: אתה אמרת בשיעור שמברכים לפני הנטילה אבל בשולחן ערוך ובמשנה ברורה מוסבר שקודם נוטלים ואחר כך מברכים. אני בטוח שיש עוד המון חילוקי דעות בנושאים אלו אוחרים.
כבוד הרב, אני רק בן 17, ובאמת חשוב לי לקבל על עצמי רב, ולקבל על עצמי דרך אחת ושיטה אחת,
לפי מה אני צריך ללכת? לפי איזה דרך?
אשמח לתשובה ממך כבוד הרב.

תשובה

עשה לך רב והסתלק מן הספיקות, והצטרף לקהילה תימנית טובה, שחבריה יראי שמים וקובעים עתים לתורה, יהיו מנהגיה אשר יהיו. כי העיקר עבודת ה' בתום וביושר, אולם אם יש לך קהילות שונות עם מנהגים שונים וכולן טובות ביראת ה', ומאחר ואבותיך לא שמרו על רצף המסורת המנהגית של אבותיך, בחר בשיטה היותר קדומה והיותר מקורית יחסית של הליכות תימן.
לגבי נט"י מרן השו"ע כמו הרמב"ם פסק שצריך לברך לפני הנטילה, אלא בגלל שבימיו נהגו לברך אחר הנטילה, מרן הציע פשרות, שיטול ידיו פעמיים, הנטילה הראשונה לצורך ניקיון ואח"כ יברך, והנטילה השניה לצורך מצווה.