דילוג לתוכן העיקרי

רעש ילדים

שאלה

לכבוד הרב שלום,
אני מתגוררת בבניין רב קומות שבאמצע הבניין יש לובי גדול, וישנן שתי כניסות/יציאות לבניין, אחת מהלובי הגדול שבאמצע הבניין אל החניה [שזאת גם הכניסה/היציאה הראשית] ועוד כניסה/יציאה שנמצאת למטה, צריך לרדת מהלובי הגדול כמה קומות ואז מגיעים לחצר [שאין כלי רכב שם ויש הרבה דשא]
לאחרונה בכל יום נאספות כמה משכנותיי ביחד עם ילדיהן בלובי הבניין כדי שהילדים יוכלו לשחק, מכיוון שמדובר בכמה אמהות שלכל אחת מהן יש כמה ילדים, אז זה מגיע למצב שמתקבצים להם בין עשרה לעשרים ילדים בלובי הבניין כדי לשחק. המפגש הזה יוצר הרבה מאוד רעש שמפריע לכמה מהשכנים [וגם לי], כי מדובר בשעות שאינן שעות מנוחה אך אלו שעות בהן אנשים חוזרים מהעבודה ורוצים קצת שקט ולנוח אחרי יום העבודה ולא לשמוע את רעש הילדים המשחקים, בנוסף חלק מהילדים גם רוכבים על אופניים בלובי, והעניין מפריע להיכנס לבניין ולהגיע לדירה כי בכל מקום יש ילדים שמשחקים או רוכבים באופניים.
דיברתי עם האמהות ושאלתי אותן אם הן מודעות לרעש שהמפגש הזה יוצר, הן אמרו שלא אז הפניתי את תשומת ליבן לכך שזה עושה הרבה רעש ומפריע. שאלתי אותן למה הן לא הולכות עם הילדים לשחק בחצר למטה או במגרש משחקים סמוך, הן ענו שזה רחוק מדי בשבילן ללכת למגרש משחקים [מדובר בחמש דקות הליכה לכל היותר] ושזה קשה להן לרדת עד ללמטה לחצר לשחק עם הילדים [יש לציין שיש שכנות שעולות במיוחד כדי להגיע ללובי במקום לרדת לחצר שלמטה].
מה עליי לעשות במקרה כזה? כי אני כבר לא יכולה להתמודד יותר עם הרעש ולא מרגישה בנוח להיכנס לבניין שאני גרה בו כבר למעלה מעשור ומעולם לא היה כאן דבר כזה קודם.

תודה מראש,

תשובה

לדיירי בניין משותף יש אסיפה כללית. על מוסד זה להתכנס ולדון בעניין, ולבדוק אם יש חלופות קלות, באופן שכולם יבואו על סיפוקם.

אם האסיפה לא תתכנס, ואם תתכנס ויחליטו ולא יבוצעו החלטותיהם, יש לפנות לבית דין, או לרב המקום, כדי שישמע ויאמר דעת תורה בעניין.