דילוג לתוכן העיקרי

שאלות של חוזרת בתשובה

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב

אני בת לאמא יהודיה כשרה ואבא נוצרי ולפני מספר חודשים התחלתי בתהליך של חזרה בתשובה וברוך השם אני כרגע נמצאת בעיצומו של התהליך ואני מרגישה כבר שאני בקיאה במצוות ואפשר להגדיר אותי כבר כאישה דתייה יראת שמיים, למרות זאת יש לי עוד מספר דברים שאני מקווה להתחזק בהם ורציתי לשאול אותך מספר שאלות לאותם דברים:

1. בקשר לאבי הנוצרי, האם אני צריכה לשמור ממנו נגיעה או שמותר לחבק אותו ולתת לו נשיקה?, יש לציין כי אני מאוד מקפידה על כל הקטע הזה של שמירת נגיעה ואני לא רוצה ח"ו להיכשל בזה אך בלי קשר לזה אני מאוד אוהבת את אבי ומכבדת אותו נורא
2. אני ואבי מתגוררים בינתיים לבד בדירה ואני מודעת לנושאים של בישולי עכו"ם ולכן אני זאת שמבשלת לשנינו אוכל ומכינה קפה,סנדביצ'ים וכו' מתי שצריך, האם אני נוהגת כשורה? יש לציין כי עד כמה שאני יודעת אין איסור לאדם לא יהודי לאכול בכלים של יהודי כל עוד מתקיימת הפרדה של בשר וחלב וכך אבי עושה אחרי שביקשתי ממנו לעשות כך.
3. אני נוהגת ללכת בחוץ וגם בבית צנועה ורק עם חצאיות ארוכות שמגיעות עד אחרי הברכיים ועם חולצות עם שרוולים ארוכים שמגיעים עד אחרי המרפק אך תהיתי אם מותר ללכת בבית גם עם חולצה קצרה ומכנסי ג'ינס ארוכים בימי הקיץ החמים? כל הבגדים הלא צנועים שלי בינתיים סגורים בשקית גדולה בארון ואני תיכננתי לזרוק אותם בעיקרון.
4. האם מותר ללכת לבתי קולנוע באופן כללי? היה לי וויכוח עם חברות לגבי זה וכל אחת טענה אחרת ובינתיים לא יצא לאף אחת מאיתנו לשאול רב.
5. לכל חדר שאני נכנסת או יוצאת אני מנשקת את המזוזה ויש כאלה שמעירים לי שזה מספיק לנשק רק פעם אחת את המזוזה בדלת כניסה ראשית ופעם אחת ביציאה ואין צורך לנשק גם בחדרים, האם כך הדבר?
6. בקשר לאיסור לא תחנם: האם אסור לי לתת מתנות לאבא שלי? שמעתי מאנשים שאסור לתת לאדם לא יהודי מתנות כשהוא מוגדר עובד עבודה זרה (אבי אמנם נוצרי אך הוא אתאיסט לגמרי וכמובן אין לנו בבית כל סממנים של עבודה זרה), זה קצת העציב אותי לשמוע שאסור לתת לו מתנות אחרי כל השנים האלה שהוא גידל אותי בתור הבת היחידה שלו, האם יש איזשהי אפשרות להתיר לתת לו מתנות?

עד כאן לבינתיים
תודה רבה רבה כבוד הרב

תשובה

א. כן. את צריכה להיזהר מפני נגיעה וחיבוק. וגם להיזהר מפני דעותיו האמוניות והנהגותיו הדתיות בגלל נוצריותו.
ב. יישר כוחך. עלי מעלה מעלה והיזהרי מפני ייחוד, כי אינו אביך במובן ההלכתי רק במובן הביולוגי.
ג. אם הם בגדים שאין ללבשם מטעמי צניעות, מכרי אותם לגויות, אבל לא לתתם, גם לא במתנת חינם ליהודיות. גם לא ליהודיות בלתי צנועות.
ד. אסור.
ה. אכן יש למעט בנשיקות המזוזה. הנשיקה אינה חיוב, אלא חיבוב מצווה. וחיבור מצווה צריך שיהיה במידה, במשקל ובמסורה, שיהיה בו גם כבוד למצווה.
ו. אתאיסט שהוא כופר בה' מבחינה אידיאולוגית, דינו כעובד עבודה זרה.