דילוג לתוכן העיקרי

צניעות וכיבוד הורים

שאלה

אני מתכננת עם חברה שלי טיול לצפון של יומיים. אנו מתכננות לצאת רק אני והיא לטיול. הורים שלי הם דאגניים מטבעם. יש לי מספר שאלות:
1. האם להתבסס רק על תחבורה ציבורית - בתכנון הטיול, או שאפשר גם לתפוס טרמפים - מבחינת צניעות? ידוע שיכולות להיות סכנות בתפיסת טרמפים בצפון, כשמדובר בבנות.
2. האם זה צנוע לישון בחניון בצפון בשק שינה? האם אפשר לישון בחניון אם זה בתוך אוהל? - באוהל לא רואים אותך ואתה יכול לסגור את האוהל עם רוכסן כשאתה הולך לישון- מדובר על אוהל בגובה 2 מטר ובשטח של 2 מטר על 2 מטר!
3. האם זה בסדר לצאת לטיול כזה גם אם זה מדאיג את ההורים? (אני בת 18 וזה החופש האחרון שלי לפני שאני יוצאת לחיים ולשירות לאומי ולא אוכל יותר להתפנות לטיולים גדולים עם חברות. אף פעם עוד לא עשיתי טיול גדול עם חברה, ואני מאד מאד רוצה לצאת. אחי הקטן יצא לטיול כזה והורי הרשו לו, אך אני יודעת שאני בת וכרוכים בכך יותר סיכונים.) - אשמח אם יוכל הרב להציע לי דרך לקיים את הטיול כך שכל הצדדים יהיו מרוצים וגם אני ארגיש שניצלתי את החופש הגדול במלואו.
תודה

תשובה

א. בימינו אסור לנסוע בטרמפים גם לבנים, כל שכן לבנות.
ב. באוהל – כן. אם אין בסביבה אנשי בליעל.
ג. נכון את בוגרת והם לא יכולים לכפות עלייך דבר בניגוד לרצונך. אבל מן הראוי להקשיב היטב לעצת ההורים, כי יש להם חכמת חיים. ואם באמת דאגותיהם לא חכמות ואין בהם שום ממש, יש לפייסם ולא מעבר לכך.