דילוג לתוכן העיקרי

בחירת בת זוג מתאימה

שאלה

שלום לכב` הרב.
השאלה שלי היא בבחירת בת זוג שתתאים לי מבחינה תורנית.

קצת רקע עלי, אני בן 33, מבית מסורתי פלוס מינוס, בשנים האחרונות אני מתחזק יותר בתורה ומצוות, מדי יום אני לומד מספר שעות הלכה תלמוד ומחשבת ישראל, השאיפה שלי בסופו של דבר להיות יהודי שלם במאה אחוז.
במקביל אני עובד במשרה מלאה.

בימים אלו אני נפגש עם מישהי, ובגדול נראה שאנחנו מתאימים, אך בתחום התורני יש לנו פער מסוים.
אני מאמין שצריך לעשות כל מה שאנו מצווים, ואילו אצל הצד השני, ישנם כמה דברים שקשה לה לקבל מפאת נוחות והרגל, כמו כיסוי ראש מלא, צניעות, התנהגות בחברה ועוד. כל הנסיונות שלי לשכנע אותה ש"ללכת על כל הקופה" זה הכי משתלם עלו בתוהו.

האם עלי למחול על הסעיפים הנ"ל בתקוה שהיא תתחזק במשך הזמן(היא טוענת שהיא זקוקה לזמן), או שפשוט לחפש בת זוג ששואפת למטרות הדומות לשלי.

תודה מראש על זמנך היקר.

תשובה

העניין הדתי הוא ענין חשוב בין בני הזוג, ולכן עניין זה צריך להית ברוב מכעת, כדי שלא יהיו ויכוחים ומחלוקות ביניכם לאחר הנישואין. ועוד יותר חמור, גם לאחר שיהיו לכם ילדים, שאתה מצווה לחנכם בדרך ה'.
אולם איני מכיר את שניכם. יכול להיות בגלל שאתה מתחזק, אתה מציג את עניין הדת בצורה תובענית ומקסימליסטית, דבר שגורם לדחייה אצל זוגתך. ואז יכול להיות שאתה צריך הדרכה איך לאהב שם שמים בהתנהגותך.
ואולי החסרון הוא שלה, בגלל שהיא טרם הגיעה לכלל כרה, שהתנהגות לפי ההלכה היא מחייבת, והיא גם מקור האושר האמתי. והיא מתנהגת כפי שהיא מתנהגת ברמת הדת שלה רק מחמת הרגל, או בגלל הכרח חברתי וכיו"ב. ואם כן, היא צריכה הדרכה ובדיקה.
ואפשר שיש לך וגם לה החסרונות הנ"ל. ולכן אין טוב מכך ששניכם תבקרו אצל רב שמבין בענייני זוגיות ומבין בעניין דרכי הקנאת ערכי היהדות לפי ההכלה, בימינו. ולפי המלצתו תפעלו, או להתנתק או לטפח את הזוגיות ואת אהבת היהדות שלב אחר שלב.