דילוג לתוכן העיקרי

מלחמת שמחת תורה התשפ'ד - הרהורים ותובנות

אוי!!! מה היה לנו?!!!

על המלחמה שפתחו המרצחים השפלים בעיצומו של יום שמחת תורה נגד אנשים, נשים וטף, וחיילי צבא הגנה לישראל וכוחות הביטחון, צריך לקונן בקול זעקה!!!

אי אפשר ואסור בשום פנים ואופן להתעלם מכך שקדמה למלחמה הזו השנאת חינם הנוראית שבתוככי העם היושב בציון. כל מי שעקב אחרי המצב יכל להתרשם כי אכן מדובר בעם מסוכסך, עם מפולג, עם שמוכן להתאבד רק בגלל כביכול ויכוח ערכי או פוליטי. אם יש דמוקרטיה, אין דמוקרטיה ועד מהרה זה גלש לשנאת הדת לשנאת עיקרי הדת, ביזוי ערכי הדת בצורה החמורה ביותר. הרי שיש לנו הרבה גורמים במציאות הקשה הזו גם שנאת חינם נוראית, שכבר בעבר חרב בית מקדשנו וגם ביזוי ערכי הקודש. וכל העניינים הללו עברו גם כן לאותה תחושה של כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה.

איך ייתכן שארגון כזה מתאמן זמן ממושך לפעילות הנוראה הזו? כל הללו אשר אמונים לטפל במודיעין שבוע לפני כן מכריזים ואומרים החמאס מורתע, חזרנו על אותה שגיאה של מלחמת יום הכיפורים לפני 50 שנה. שמערבבים בן מידע ריאלי-  מקצועי ובין אגנדות. אסור בשום פנים ואופן לערבב בין מידע ובין אג'נדות. אם אתם זוכרים את חטא המרגלים, הם באו, מסרו מידע, וזו זכותם וחובתם. אבל התוספת שלהם שממנה הם מסיקים שאין לאלהינו יכולת להתמודד. זה כבר נתון לשיקולים בין הקדוש ברוך הוא ובינינו, לבין המנהיגות שתדון בעניין הזה ובזה היה חטאם ובזה נכשלו. וכך אותו דבר מלחמת יום הכיפורים. וכך גם אתמול.

ומשום זה עלינו היום בימים הללו, מלבד שאנו זקוקים להתפלל שהקדוש ברוך הוא יושיע את כל אחינו ואחיותינו הנמצאים בשבי בארץ, בין בעזה. 

אנו צריכים בתפילת העמידה בלחש כשמתפלאים בלחש בברכת 'שומע תפילה' להוסיף 'הושע את עמך ישראל שעמך צריך להיוושע'.

 מלבד התפילה אין צורך, אין צורך לומר "נחפשה דרכינו ונחקורה", ואנו צריכים באמת לחזור ולהתריע נגד שנאת חינם. יותר לפשפש מעשינו ולחזור לזכור שאנחנו עם יהודי יהדותי ולא נבוא ונבזה את ערכי קודשינו. לא יעלה על הדעת לבוא כמו במוצאי יום כיפורים להתחיל להתווכח עם מחיצה - בלי מחיצה ולתקוף יהודים דתיים. לא יעלה על הדעת שאשה תתערטל ליד שליח ציבור בבית הכנסת. הרי הדברים האלה נעשה על ידי גדולי אוייבנו. הגמרא מספרת על טטיוס בשעה שכבש את ירושלם והמקדש הכניס נערה מטונפת ועשה מעשה מכוער ליד קודש הקודשים. כלומר, כשרוצים לפגוע בציפור הנפש של עמנוק כך עושים. מבזים את הקדוש ויקר לנו. וכך הפכנו להיות האויבים הגדולים של עצמונ.

משום כך, חובתנו לפשפש במעשינו.
חובתנו לתפלל לתשועת עם ישראל.
חובתנו לקרב ולהכיל באהבת ישראל כל יהודי ויהודי.

כי ההתרחקות מערכי הקודש והאמונה של העם היהודי היא המקור לשנאה עצמית ושנאת אחים והיא המקור לאבדן הזהות שלנו להיות כאן בארץ נקודש כעם קודש על פי תורת הקודש.

הקב"ה יחוס וירחם עלינו ויושיענו מכל צרה וצורה ויעטר את כוחות הביטחון בעטרת ניצחון. ויזכה אותנו לראות בשוב בנינו ובנותינו הנתונים בשבייה שבים לארץ בשלום ובשלווה.
ויעקור את כל אויבינו הקמים עלינו לרעה.