דילוג לתוכן העיקרי

'מגיני הדמוקרטיה' מנסים לכפות הערכים המשובשים שלהם על הרוב. לא כן, תורת ישראל שמביאה אותנו לערכי הנצח שלא נהיה כגרועים שבאומות

גם אתמול בשעה שחיילי צה"ל נלחמים בעוז נגד טרוריסטים אכזריים ורעים אשר זוממים עלינו לפגוע בנו בכל מקום ובכל עת, המוחים נגד הרפורמה המשפטית המשיכו להפגין ולשבש את התנועה בנמל התעופה הלאומי.

האמת צריכה להיאמר. כבר אין מדובר בהפגנות, אלא בשיבושים. יש הבדל בין הפגנה ובין שיבוש. הפגנה זה היא זכות דמוקרטית חשובה שאדם מוחה נגד עניין מסוים, על איזו זכות דמוקרטית חשובה מאוד. אבל שיבוש זה דבר אנטי דמוקרטי.

למרות שהם נושאים בפיהם את המילה "דמוקרטיה", הם פועלים באופן בלתי דמוקרטי לחלוטין. כי מה זה שיבוש? שיבוש זה פגיעה ממשית בחיים המעשיים לבני אדם אשר רוצים להגיע לעבודה או אשר זקוקים להגיע ליעד מסוים או לצאת לחוץ הארץ וכיו"ב.

נתאר לעצמנו שמחר מחרתיים יתקיימו בחירות ונהיה מהפך. יקום הצד שהפסיד בבחירות ולא יפגין אלא ישבש את החיים. שיבוש זו פעילות אקטיבית אשר מונעת מחברה להתנהל לפי רצון בוחריה. זו כבר לא הפגנה. הפגנה זו מחאה. בסדר, יש מחאה ישמעו יראו מה יקבלו ואם יקבלו את המחאה. אבל שיבוש זוהי ממש כפייה מעשית אשר כופים על החברה או על הרוב אורח חיים מסוים שהוא מנוגד לאורח חיים הנבחר על פי רוב. יוצא איפוא שלא רק שהם גורמים נזקים אדירים על ידי השיבושים הללו, אלא למרות שבפיהם הם טוענים שהם מגנים על הדמוקרטיה, הם רומסים ברגל גאווה את הערך הדמוקרטי. עליהם לזכור שבאם יהיה מהפך פוליטי ואם הצד המפסיד יאמץ את שיטתם וישבשו את החיים, לעולם לעולם לא תוכל החברה בישראל להתנהל על פי הרוב, כי הצד המפסיד תמיד ישבש את החיים. על אחת כמה וכמה שכבר המושגים משתבשים.

לפנים בישראל, כל אימת שצה"ל היה בפעילות למען הגנה על כל העם היושב בציון אז יש השבתה. יש שביתה של כל של כל המחלוקות לפחות זמנית עד תום המבצעים. אבל כאן כאילו זה ערך מקודש מעל למאבק הקיומי. משום כך עלינו באמת לדעת ולשנן שהולכים ומשתבשים המושגים היסודיים - מה זה מאבק קיומי, מה הם ערכי האמת. אין לנו אלא לחזור ולהמליץ - אנא חזרו והקשרו בתורת ישראל, שם נמצאים ערכי הנצח האמיתיים, שם נקבל את האיזונים המתאימים שלא נהיה כגרועים שבאומות. אפילו אומות העולם הדמוקרטיות אינם נוהגות כן. אבל במנהגים האלה זה כגרועים שבאומות. אסור לנו לנהוג בדרך הזו. הן בחינת לאומית, והן ודאי שזה נגד הייחוד והייעוד של עמנו להיות אור לגויים.